@article { author = {Safai, Hossein and Kazemi, Mahmoud}, title = {The Challenges of Education and Research in the Field of Law in Iran and the Strategies to Address Them}, journal = {Comparative Law Review}, volume = {5}, number = {2}, pages = {649-684}, year = {2014}, publisher = {University of Tehran}, issn = {1735-496X}, eissn = {2423-3404}, doi = {10.22059/jcl.2014.52959}, abstract = {During the past few years, the Iranian system of education and research in law has received severe changes, which have seriously damaged this system, and consequently have led to the decline of the Iranian legal system. Some such changes are not limited to law; rather, they are present in other fields of human sciences. This can be partially due to university instructors (e.g., how they are recruited, promoted, assigned various posts unrelated to academic affairs, etc.), as well as to the process of admitting university students (e.g., nationwide and centralized admission of university students which is done sometimes out of the regular rules, without entrance exams, and through admitting large numbers of students at postgraduate levels), and to educational methods (e.g., demand for memorizing huge quantities of materials, unfamiliarity of students with legal issues in practice, demand for high scores, etc.), or to research (insufficiency of original, fundamental studies}, keywords = {full-time job,common/overlapping studies,university student admission}, title_fa = {آسیب‌های آموزش و پ‍‍‍ژوهش علم حقوق در ایران و راهکارهای مقابله با آن‌}, abstract_fa = {طی چند سال گذشته تغییراتی در نظام آموزش و پژوهش حقوق در ایران صورت گرفته که موجب آسیب جدی به این نظام و به تبع آن، تضعیف نظام حقوقی کشور شده است.البته برخی ایرادها به رشتۀ حقوق اختصاص ندارد و در رشته‌های دیگر علوم انسانی نیز دیده می‌شود. بخشی از این آسیب‌ها مرتبط با استادان (مانند شیوۀ جذب، ارتقا، اشتغال استادان به کار‌های مختلف غیردانشگاهی و...) و بخشی مربوط به شیوۀ پذیرش دانشجو (جذب متمرکز و بدون ضابطۀ دانشجو و گاه بدون آزمون و در سطح گسترده در مقاطع تحصیلات تکمیلی) و برخی دیگر مربوط به شیوۀ آموزش (انباشت مطالب حفظی، بیگانگی دانشجویان با مسائل عملی حقوقی، نظام تورم نمره و...) و یا مربوط به پژوهش (کمبود پژوهش اصیل و بنیادین، رواج کپی‌برداری و ترجمه از آثار دیگران و...) حقوق است و سرانجام بخشی به منابع درسی و رشته‌ها‌ی تحصیلی و شیوۀ مدیریت دانشگاه‌ها و رعایت نکردن استقلال آن‌ها مربوط می‌شود. در این مقاله تلاش شده است با تحقیق میدانی و نظرخواهی از استادان و صاحب‌‌نظران باتجربه و پیش‌کسوت، آسیب‌ها و چالش‌های موجود شناسایی و ریشه‌یابی شده، تا حد ممکن راه‌حل‌های مقابله با آن ارائه شود.}, keywords_fa = {استقلال دانشگاه‌ها,پذیرش دانشجو,پژوهش‌های مشترک,تمام‌وقتی,رویۀ قضایی,فقه اسلامی,کپی‌برداری,منابع درسی}, url = {https://jcl.ut.ac.ir/article_52959.html}, eprint = {https://jcl.ut.ac.ir/article_52959_f0724a029e77eb3d3d5de6d338a2e39f.pdf} }